Ett sjömärke som står i vattnet, med lugn havsyta runtom.

Jag fick cancer. Så jag började skriva.

Det här är en personlig blogg om att leva med cancer.

Här skriver jag om min resa så som jag upplever den, genom tankar, känslor och erfarenheter. Jag är ingen medicinsk expert, och detta är inte en plats för råd eller rekommendationer, utan mina egna ord om hur det är att vara mitt i det här.

Allt som skrivs här är mitt perspektiv, mitt tempo och min röst. Jag använder mej av humor, ofta den nattsvarta och ironiska sorten. Den är min syrgasmask. Jag skriver när jag orkar, och ibland blir det säkert glest mellan texterna.

Jag försöker ta en dag i taget. Vissa dagar försöker jag mest ta en kopp kaffe.